"اقتصاد و فرهنگ"با عزم ملی و مدیریت جهادی
نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1714
 بازدید امروز : 99
 کل بازدید : 148400
 بازدیدکنندگان آنلاين : 6
 زمان بازدید : 1.9301

قوانين ومقررات بيمارستان

 

·        دیر آمدن و غیبت های غیر موجه

1-    ساعات حضور در محل کار بر حسب شیفت : خواهد بود در صورت تاخیر ابتدا اخطار شفاهی و در صورت تکرار اخطار کتبی با درج در پرونده و در نهایت کسر شیفت به صلاحدید صورت می گیرد .

صبح از 30/7الي14 عصر 30/13الي 20  شب ، عصر 30/19الي 8 صبح

·        مرخصی سالیانه

1. ذخیره مرخصی سالیانه حداکثر 15 روز در سال است ولی برای پرسنل قراردادی حتماً باید در طول سال استفاده گردد . پرسنل رسمی و پیمانی می توانند در سال 15 روز مرخصی ذخیره داشته باشند لازم به ذکر است در صورت کمبود پرسنل ممکن است با درخواست مرخصی موافقت نشود. مرخصی استحقاقی به میزان 30 روز در سال   و 5/2 روز در ماه می باشد . ضمنا پرسنل با موافقت مسئول بخش می توانند از مرخصی هاي خود به میزان دلخواه استفاده کنند.

 

2. امکان استفاده از مرخصی بدون حقوق در چارچوب تعیین شده و با موافقت کتبی مسئول مربوطه و ریاست بیمارستان

3.       درزمان استفاده ازمرخصی استعلاجی تعطیل رسمی تعلق نمی گیرد.

4. به تعطیل رسمی وتعطیل هفتگی مرخصی استعلاجی تعلق نمی گیرد مثلا اگرپرسنلی درروزشنبه مرخصی استعلاجی بیاوردودرهمان روز تعطیل باشد به او مرخصی استعلاجی تعلق نمی گیرد.

5. تعطیلات بین دوروز مرخصی استعلاجی تعلق نمی گیرد مثلا اگرپرسنل شنبه یکشبه دوشنبه شیفت باشد وسه شنبه وچهارشنبه اف باشد وپنج شنبه وجمعه شیفت باشد وپرسنل ازروز دوشنبه تا پنج شنبه استعلاجی بگیرد پرسنل فقط می تواند ازدوروز استعلاجی استفاده کند.

6. استعلاجی جزء ساعات کارکرد موظف حساب می شود .

7.     به ساعات اضافه کاري مرخصی استعلاجی تعلق نمی گیرد.

8.  سختی کار با توجه به بخش مربوطه خواهد بود .

9. میزان شبکاري درهفته براساس بخشنامه ارسالی از مرکز می باشد ولی براساس نیاز بیمارستان قابل تغییر بوده ودرمواقع خاص اضافه خواهد شد.

 

·        مرخصی کمتر از یک روز:

جهت استفاده از مرخصی ساعتی حتی الامکان در ساعتی که حجم فعالیت بخش زیاد نباشد می توانند از مرخصی استفاده نمایند که باید با هماهنگی و امضاء مسئول مربوطه در شیفت صبح و سوپر وایزر در عصر و شب باشد، حتی المقدور از گرفتن پاس اول وقت و آخر وقت خودداری شود :زیرا در مراقبت از بیماران تاثیر گذار بوده و این مورد در ارزشیابی سالیانه و ماهیانه تاثیر منفی خواهد داشت.

 

·        مرخصی زایمان:

مرخصی زایمان با نامه پزشک معالج به مدت 6 ماه و گواهی مربوطه پس از انجام مراحل در اولین فرصت تحویل کار گزینی گردد.

استفاده از استعلاجی بیش از سه روز در ماه برای پرسنل با بیمه تامین اجتماعی امکان پذیر نیست و در صورت الزام بعد از تایید امور اداری در اولین فرصت بعه امور مالی جهت کسر حقوق اقدام خواهد شد.

 

·        استفاده از پاس شیر :

پرسنل حق دارند تا 24 ماهگی فرزندشان در هر شیفت کاری با هماهنگی سرپرستار و تایید دفتر پرستاری به مدت یک ساعت از پاس شیر استفاده نمایند (حتی الامکان در ساعتی که تراکم کار بخش کم باشد .) پاس سیر ارسال یا اخر وقت منوط به هماهنگی با سرپرستار بخش می باشد.

 

·        پایان مدت دوره خدمت :

در موارد عدم صلاحیت و ضعف در نوع کار و انجام وظایف محوله طبق مقررات جاری دانشگاه اقدام خواهد شد ، تعیین نوع بخش و انجام وظایف به صلاحدید مسئول مربوطه و براساس نیاز بیمارستان و بخش صورت خواهد گرفت ترک ناگهانی و بدون اطلاع محل خدمت جرم محسوب شده و مطابق مقررات با فرد خاطی برخورد می شود .

لازم است زمان به پایان رسیدن طرح نیروی انسانی از یک ماه قبل به سرپرستار مربوطه یادآوری شود تا جایگزینی لازم صورت گیرد .

 

·        تخلفات اداري

تخلفات اداری به قرار زیر است:

 

1.اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی یا اداری  2. نقض قوانین و مقررات مربوطه 3.ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع یا انجام ندادن یا تاخیر در انجام  امور قانونی آنها بدون دلیل 4.ایراد تهمت و افترا ، هتک حیثیت 5.اخاذی 6.اختلاس 7.تبعیض یا اعمال غرض یا روابط غیر اداری در اجرای قوانین و مقررات نسبت به اشخاص 8. ترک خدمت در خلال ساعات موظف اداری 9. تکرار در تاخیر وود به محل خدمت یا تکرار خروج از آن بدون کسب مجوز  10. تسامح در حفظ اموال و اسناد و وجوه دولتی ، ایراد خسارات به اموال دولتی  11. افشای اسرار و اسناد محرمانه اداری  12. ارتباط و تماس غیر مجاز با اتباع بیگانه  13. سرپیچی از اجرای دستورهای مقامهای بالاتر در حدود وظایف اداری  14. کم کاری یا سهل انگاری در انجام وظایف محول شده  15. سهل انگاری روسا و مدیران در ندادن گزارش تخلفات کارمندان تحت امر 16. ارائه گواهی یا گزارش خلاف واقع در امور اداری  17. گرفتن وجوهی غیر از آنچه در قوانین و مقررات تعیین شده یا اخذ هرگونه مالی که در عرف رشوه خواری تلقی می شود.  18. تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند یا خودداری از تسلیم مدارک به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند. 19. تعطیل خدمت در اوقات مقرر اداری  20. رعایت نکردن حجاب اسلامی  21. رعایت نکردن شئون و شعایر اسلامی  22. اختفا ، نگهداری ، حمل ، توزیع و خرید و فروش مواد مخدر  23. استعمال یا اعتیاد به مواد مخدر 24. داشتن شغل دولتی دیگر به استثنای سمت های آموزشی و تحقیقاتی   25. هرنوع استفاده غیر مجاز از شوون یا موقعیت شغلی و امکانات و اموال دولتی  26. جعل یا مخدوش نمودن و دست بردن در اسناد و اوراق رسمی یا دولتی   27. دست بردن در سوالات ، اوراق ، مدارک و دفاتر امتحانی و افشای سوالات امتحانی یا تعویض آنها  28. دادن نمره یا امتیاز ، برخلاف ضوابط  29. غیبت غیر موجه به صورت متناوب یا متوالی  30. سو ء استفاده از مقام و موقعیت اداری 31. توقیف ، احتقاء ، بازرسی یا باز کردن پاکتها و محولات پستی یا معدوم کردن آنها و استراق سمع بدون مجوز قانونی  32. کارشکنی و شایعه پراکنی ، واردار ساختن یا تحریک دیگران به کارشکنی یا کم کاری و ایراد خسارات به اموال دولتی و اعمال فشارهای فردی برای تحصیل مقاصد غیر قانونی   33. شرکت در تحصن ، اعتصاب و تظاهرات غیر قانونی در اعمال فشار های گروهی برای تحصیل مقاصد غیر قانونی  34. عضویت در یکی از فرقه های ضاله که از نظر اسلام مردود شناخته شده اند. 35. همکاری با ساواک منحله به عنوان مامور یا منبع خبری و داشتن فعالیت یا دادن گزارش ضد مردمی   36. عضویت در سازمانهایی که مرامنامه یا اساسنامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی است یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها  37. عضویت در گروههای محارب یا طرفداری و فعالیت به نفع آنها   38. عضویت در تشکیلات فراماسونری

·        واحدهايي كه جهت انجام امور مختلف به آن نياز  داريد

 

-تشكيل پرونده پرسنلي  ودريافت كارت حضوروغياب به واحد اموراداري

-صدوركارت شناسايي وتكميل فرم تعهدبه واحدحراست بيمارستان

-ثبت اطلاعات درشناسنامه بانوان بيمارستان به واحداموربانوان

-جهت هماهنگي سرويس به واحدخدمات

-جهت رزروغذا به واحدتغذيه

-عضويت دربسيج بيمارستان به بسيج

-تهيه اتيكت پرسنلي به واحدروابط عمومي

-جهت ارائه پيشنهادات وانتقادات سازنده خودمي توانيد نظرات خودرابه كميته طرح تكريم ارائه وياازصندوق انتقادات وپيشنهادات وسامانه ارسال پيامك بيمارستان استفاده وهمچنين نظرات جامع وكاربردي خودرابه رابط نظام پيشنهادات بيمارستان ارائه نماييد.

-جهت ارائه شكايات خودمي توانيد به واحدرسيدگي به شكايات بيمارستان مراجعه نماييد.

 

·        قوانین و مقررات بخشها لینی

 

10.     رعایت موازین شرعی و اسلامی در محیط کار

11.     ساعت کاري 44 ساعت در هفته می باشد که براساس قانون بهره وري با توجه به سابقه کار بخش و..... این ساعت کاهش می یابد

12.  تحویل و تحول بخش در هر شیفت ابتدادر ایستگاه پرستاري وبعد بر بالین بیمار انجام گیرد .

13.     تحویل و تحول بخش صبح ها بین ساعت 7:30  الی 8 صبح ، عصرها بین ساعت: 30 13 الي 14  و:شبها بین ساعت 19:30 الی 20 انجام شود .

 

·        راهنماي عمومی پرسنل جدیدالورود

1.  آف تعطیلات بین پرسنل به صورت عادلانه تقسیم می شود. بالینی

2. درصورت غیبت غیر موجه پس از اطلاع ریاست بیمارستان به اطلاع کارگزینی رسانده وفرد مورد نظر به اداره تخلفات اداري معرفی خواهد شد.

3.                                                                                                                                        برنامه تنظیمی درصورتی قابل جابجایی است که به امضا مسئول مربوطه رسیده باشد .

4. کلیه برگهاي پرونده حتما باید داراي مشخصات کامل باشد .

5. سربرگ مربوط به گزارش نویسی بایستی توسط اولین پرستاري که گزارش پرستاري را ثبت می کند ، کامل گردد.

 

6. دستورات پزشک حتما شماره گذاري شده وانرا ببندید ودر آخرگزارش با زدن تاریخ ساعت مورد مهروامضاءنمایید

7.                                                                                                                                    در خصوص گزارش پرستاري ، گزارشات باید خوانا ، کامل و جامع باشد .جهت آگاهی از گزارش نویسی می توانید از مطالب داخل زونکن آموزشی استفاده نمایید .

8. برگه هاي آزمایش حتما باید توسط پرستار یا بهیار بخش کنترل و به رویت یا اطلاع پزشک مسئول رسیده و پس از امضاء پرستار به پرونده الصاق گردد .

9.  ادمیت بیماران حتما در کاردکس و گزارش پرستاري قید گردد . وزن بیمار حتما در پرونده درج گردد.

10.                                                                                                                                    در برگ مخصوص تکمیل شده وضمیمه پرونده cpr موفق یا ناموفق حتما برگه cpr در خصوص گردد.

11.                                                                                                                                    در صورت فوت بیمار ، اتصالات بیمار بایستی توسط پرستار مسئول جدا شود وسپس سایر کارها توسط خدمات انجام گیرد .

12.                                                                                                                          بیماران فوت شده بایستی در داخل کاور گذاشته شود و مشخصات جسد ( نام نام خانوادگی نام پدر نام بخش و تاریخ فوت نوشته شده و سپس به سردخانه منتقل شود) .در پرونده آنان از عبارت کاور استفاده شده است قید گردد .)

 

13.      هر بیماري که از بیمارستان خارج می شود ( فوتی اعزام ترخیص و ...) باید خلاصه پرونده داشته باشد .خلاصه پرونده باید در2برگ نوشته شده باشد که یک برگ آن را تحویل بیمار می گردد و 1 برگ دیگر ضمیمه پرونده می شود .الینی

14.   در صورتی که بیمار با رضایت شخصی ترخیص گردد بایستی بیمار و همراه وي هردو برگه پذیرش را انگشت زده و سپس فرم مخصوص رضایت شخصی را تکمیل نموده و به دفتر پرستاري فرستاده شود.

15.  کمد دارویی و انبار بخش ماهیانه از نظر تاریخ مصرف داروها و وسایل مرتبا چک و در دفتر مخصوص ثبت گردد .

16.         بر روي داروهاي رقیق شده موجود در یخچال حتما دوز و تاریخ دقیق آن نوشته شود .

17.    به لحاظ کنترل کیفیت و جلوگیري از هر گونه آلودگی تمام ویالهاي تزریقی راس ساعت تعیین شده تزریق گردد و از حل کردن و نگهداري آن به مدت طولانی خودداري گردد.

18.   در زمان دارو دادن حهت هر بیمار از مژر دارویی جداگانه استفاده شود .

19.  روي قطره هاي چشم پس از باز شدن بایستی تاریخ زده شود و در صورت مشخص نکردن کارخانه سازنده پس از 2 هفته دور انداخته شود .

20.   ترالی اورژانس روزانه به طور دقیق توسط مسئول مربوطه چک گردد و تاریخ انقضاء داروها روي ترالی مشخص باشد.

21.  کلیه تجهیزات پزشکی هر بخش از نظر سالم بودن روزانه چک و ثبت گردد .

22.     هر گونه عوارض دارویی که در بیمار مشاهده شود ADR))  باید در فرم مخصوص زرد رنگ گزارش شود ) . در شیفتهاي صبح به سوپروایزر آموزشی و در شیفتهاي عصر و شب به دفتر پرستاري)

23.        درصورت آگاهی کامل از بیمارستان حتما کتابچه توجیهی بدو ورود وایمنی را مطالعه نمایید .

 

·        قوانین مربوط به آموزش

 

1. کلیه پرسنل طرحی و جدیدالورود بایستی زونکن آموزشی موجود در بخش را مطالعه نمایند .)توجیهی بدو ورود کتابچه ایمنی و سلامت  - اعتبار بخشي)

2.      کنفرانسهاي تعیین شده داخل بخشی جهت هر پرسنل بایستی در وقت تعیین شده اجرا گردد .حا

3.  در صورتی که در دعوت نامه کنفرانسهاي داخل بیمارستانی اسامی افراد قید شده باشد ، حضور آن افراد الزامی است

4.     ضرورت شرکت در کلاس هاي آموزشی و جلسات ماهیانه و تاثیر بسزاي آن در ارزشیابی سالیانه

5. ارزشیابی ماهانه و سالیانه توسط مسئولین هر واحد بر اساس چارت از پیش تعیین شده

6.  آزمون توانمندي و صلاحيت از پرسنل جدیدالورود وانجام ارزيابي براساس نتايج آزمون ها

7.       چک لیست ارزیابی پرسنل جدیدالورود راحتما مطالعه فرمایید وموارد ذکرشده درآن را فرا بگیرید

8. چک لیست مربوطه توسط سوپروایز آموزشی بعد ازدوماه ارزیابی خواهد شد

 

قوانين پوشش

کلیه افرادیکه در بیمارستان وزايشگاه فاطمه الزهراء(س)رباط كريم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهيدبهشتي انجام وظیفه می نمایند باید به قوانین و مقررات بیمارستان آگاهي کامل داشته باشند وآن را رعایت نموده و در اجرای آن کوشا باشند.

کلیه افراد باید در نظر داشته باشند که بیماران و همراه بیمار بدلیل شرایط خاصی که در آن به سر می برند تحریک پذیری زیادی دارند و بنابراین باید با نهایت متانت ، ادب و احترام و طبق منشور حقوق بیمار ، تحت هر شرایط با آنها رفتار مناسب صورت گیرد و در موارد ضروری و پس از اطلاع به سوپر وایزر از نگهبان بیمارستان کمک خواسته و از درگیر شدن مستقیم با بیمار و همراه بیمار اکیداً خود داری کنند. پس از ورود بیمار به بخش ، قسمتهای مختلف بخش (از قبیل تخت بستری، سرویس بهداشتی ، خروجی اضظراری و...) و سر پرستار را به وی معرفی و شماره داخلی بخش رادر اختیار وی قرار دهید .

 

یونیفرم وپوشش مناسب:

یونیفرم در رده های مختلف پرستاری -  اداری برای مشخص کردن گروه های مختلف می باشد.

پرستاران: مقنعه سفید ، شلوار سرمه ای ، کفش و جوراب سفید ، مانتو سورمه ای

بهیاران: کفش ، جوراب، شلوار، مانتو و مقنعه سفید

کمک بهیاران: کفش و جوراب و مانتو كرم رنگ

توجه:

-استفاده از کفش روباز و دمپایی به دلیل رعایت موازین کنترل عفونت ممنوع و کفش باید جلو بسته باشد.

-نصب اتيكت پرسنلي جهت كليه پرسنل الزامي مي باشد

 

پوشش مناسب خواهران:

1.  پوشش کامل بدن به جز کفین دست و قرص صورت

2.  عدم استفاده از هرگونه آرایش در انظار عمومی

3.  استفاده از رنگ های مناسب جهت پوشش و عدم استفاده از مانتو تنگ ، چسبان و کوتاه

4.  آشکار نبودن زیور آلات در انظار عمومی

برادران:

1.  عدم استفاده از شلوار های تنگ ، پیراهن آستین کوتاه و تنگ

2.  عدم استفاده از لباسهای دارای تصاویر و نوشته های نامناسب

عدم استفاده از الگوها و مدل های نامناسب سرو صورت الزامی می باشد.

 

 

اخلاق ورفتاراداري واسلامي

       در محیط کار رفتاری محترمانه و دوستانه و مسالمت آمیز توام با حسن نیت و همکاری با یکدیگر داشته باشند از غرض ورزیهای بی مورد ،سوء ظنف اخلال در کار یکدیگر، اهمال و سستی در انجام وظیفه که عامل اصلی نارضایتی های محیط کار می باشد دوری کرده و دیگران را نیز تشویق به اعمال صحیح نمایند در موارد برخورد افراد نباید مسائل را بطور فردی با یکدیگر مطرح نمایند . بلکه با رعایت سلسله مراتب به سرپریت مربوطه مراجعه و تنها در صورت لزوم به مدیریت مراجعه نمایند وباتوجه به اهميت رعايت طرح انطباق دقت لازم رادرمورد جدابودن محل فعاليت پرسنل خانم وآقا وياارائه خدمات درماني به بيماران داشته باشند.

 

 

2-    چنانچه شخص بدون اطلاع قبلی (به هر علت که باشد ) در شیفت خود حاضر نشود ، طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد و 25% ازکارانه آن ماه به ازای غیبت در هر شیفت کسر خواهد شد .
اوقات شرعی
تقویم
لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

لینکهای مرتبط

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا رباط کریم میباشد.
Copyright © 2014 hosphfr.iums.ac.ir All Rights Reserved 
Design Engineer Karimi