• اهم شرح وظایف :
  •  
  • *1-برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان
  •   2-گردآوری اطلاعات از:
  •   - مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه با کارکنان
  •   - مددجویان: برحسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده
  •   - منابع شامل نیروی انسانی(پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین ها و کاردان اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته) ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات
  •   3- شرکت فعال در نهاد های سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی
  •   4- تعیین اهداف(کوتاه مدت، میان مدت، دراز مدت) مبتنی بر نیاز ها جهت تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع و پیشنهاد به مقامات ذیربط
  •   5- تعیین خط مشی واتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر
  •   6- برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی ، پژوهشی ، کنترل و نظارت ، کنترل عفونت و ....)
  •   7- ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر
  •   8- تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری
  •   9- ایجاد هماهنگی و مشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی و توانبخشی مرکز
  •   10- جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف
  •   11- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری
  •   12- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت های مرکز
  •   13- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری
  •   14- مشارکت در طرح های پژوهشی
  •   15- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت)
  •   16- انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری
  •   17- ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای ذیربط
  •   18- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی
  •   19- تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب
  •   20- بکارگیری نیروی انسانی بر اساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری
  •   21- پیشنهاد و مصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری
  •   22- پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذیربط
  •   23- تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، ماموریت ها و ... کارکنان گروه پرستاری
  •   24- رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی
  •   25- ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر ، عملکرد مطلوب ، حسن رفتار شغلی و ....
  •   26- اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد و تقویت انگیزش در کارکنان (تشویق و تنبیه) گروه پرستاری
  •   27- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها
  •   28- تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذیربط با بهرمندی از فن آوری های علمی حل مساله
  •   29 تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل : آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات و خط مشی ها 
Template settings